Zöld Erő

2011. április 06. 10:58 - vegaedzes

Egytálétel - 04.06.

Egy jó nagy adag zabkása. Nyilván mindenki ismeri a receptjét, amitől csak annyiban térek el, hogy a tej helyett rizstejet, szójatejet, de akár zabtejet is használok. :) Időnként a sima tehéntejes változatra sem mondok nemet. Talán eddig még nem említettem, hogy engem a "lakto-ovo vegetáriánusok" közé lehet kategorizálni, de bőven a nem állati eredetű táplálékok dominálnak az étrendemben.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vegaedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr482804134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karma Gedeon 2011.04.09. 00:01:12

a zabkása nálam is nagy kedvenc, mondjuk én házi lekvárral szoktam tolni, kipróbáltam a hagymás babod, elég kafa lett.én a chillis babot falom rendszeresen, magokkal és kukoricával pluszban.
én a fegyencedzést tolom, ahhoz elég jól megy a vega-étkezés, bár a súlyom eléggé ingadozik, akár 1-2 nap alat feljön-lemegy 2-3 kg.
köszi a recepteket!

Pityke őrmester 2011.04.13. 18:19:37

Hétköznap reggelente általában nem nagyon van időm főzőcskézni, de hétvégén ha csak tehetem zabkását reggelizem.

A különbség, hogy én vízzel és nem tejjel készítem.
Hideg vízbe szórok egy marék mazsolát, két csésze zabpelyhet és nem túl erős lángon elkezdem melegíteni. Ha épp van itthon lejáratközeli banán is akkor azt is beleaprítom. Próbáljátok ki így is, elég fajin.

Ha kész, és kicsit kihűlt akkor tolok bele egy-két mérőkanál proteinport (epressel a legjobb sztem) némi eperlekvárt, jól elkeverem, és jöhet e nomnom.

2 csésze zabpehelyből készült adagot általában nem tudok lenyomni, úgyhogy a felét meghagyom, berakom a hűtőbe és délután hideg desszertként benyakalom.

Protein transzportrendszer ftw

vegaedzes · http://vegaedzes.blog.hu/ 2011.04.13. 21:14:21

Én ma köretként ettem kefírrel elkeverve egy szép adag főtt csicseriborsó és csíra társaságában.

Ahány ház, annyi szokás... bár a tiéteket is lehet hogy kipróbálom előbb vagy utóbb. Kösz az ötleteket. ;)

Súlyos 2011.05.15. 12:57:51

@Karma Gedeon: Nekem néha egy napon belül is van 2-3 kiló eltérés, sőt, extrém esetben akár 4 is.

Nem tudom ezt okosan, tudományosan megmagyarázni, de abban biztos vagyok, hogy az ilyen néhány kilós ingadozás az nem fogyás-hízás, hanem teljesen normális élettani dolog.

vegaedzes · http://vegaedzes.blog.hu/ 2011.05.16. 11:53:29

@Súlyos: A 3-4 kiló már kicsit soknak hangzik, de egyébként természetes a súlyingadozás, ha figyelembe vesszük az evést, ivást és a wc használatot. :)

Érdemes ugyanabban a napszakban, ugyanolyan öltözékben megmérni. Én általában reggel mérem meg öltözék teljes hiányában. ;)

Súlyos 2011.05.16. 12:03:26

@vegaedzes: Én reggel ébredéskor, és este lefekvéskor. Sokszor hallottam, hoy aki fogyókúrázik, az ne mérje magát állandóan, mert azzal csak idegesíti magát. Én mérem, de csak 2-3 hetente nézem a tendenciát, a napi eredmények nem érdekelnek.

vegaedzes · http://vegaedzes.blog.hu/ 2011.05.16. 12:22:59

@Súlyos: Én sem mérem mindennap, mivel nem tulajdonítok neki túl nagy jelentőséget. A lényeg, hogy megfelelő étkezés mellett fejlődjek az edzéstől. Aztán amikor mérem, akkor persze a fentebb említett paraméterekkel, hogy legyen mihez viszonyítanom. :)

Súlyos 2011.05.16. 13:14:40

Ha azt fogom látni, hogy a fokozatosan bevezetett kisebb-nagyobb változások "sínre teszik" az életemet, és látok egy folyamatos fogyást, úgy, hogy életvitel szerüen tartani tudom a rendszert, akkor engem sem fog érdekelni.

vegaedzes · http://vegaedzes.blog.hu/ 2011.05.16. 13:26:15

@Súlyos: Szóval a cél adott, akkor keress egy kettlebell edzést a lakhelyedhez közel. Itt találsz instruktorokat:

www.kettlebell.hu/index.php?page=instruktorok

Ha egy kicsit jobban a zsebedbe tudsz nyúlni, akkor tudom még ajánlani, akkor a 360GYM-et ajánlanám:

www.360gym.hu/

Súlyos 2011.05.16. 23:33:23

Kösz, de kihagynám.
Elég kevés pénzem van, és olyat keresek, amit úgy lehet csinálni, hogy nem mozdulok ki a lakásomból.
Azt pedig nem merném megkockáztatni, hogy ketlebell edzéseket végezzek instruktor nélkül. Ha jól tudom, akkor a sérülésveszély (autodidakta tréningnél) elég nagy.

Kézisúlyzóm már van, azt bátran merem használni egyedül is.

vegaedzes · http://vegaedzes.blog.hu/ 2011.05.17. 09:50:10

@Súlyos: Igen, mindenképpen egy instruktornál érdemes elkezdeni az edzést, ha nem akar az ember fia/lánya kárt tenni magában.

Hát akkor sok sikert az otthoni edzéshez, remélem meglesz a hatása.
Zöld Erő
süti beállítások módosítása